Zarządzenie zasobami oraz helpdesk

System GLPI powstał aby wspomóc organizację pracy w działach IT. Integruje w sobie funkcjonalności zarządzania zasobami, helpdesk, bazę wiedzy. Posiada również szereg dodatkowych opcji takich jak: obsługa umów czy wypożyczanie sprzętu. Całość zarządzana jest poprzez interfejs www, który jest bardzo dobrze przetłumaczony na język polski.

System jest w pełni konfigurowalny, co pozwala na dostosowanie i przeprowadzenie wdrożeń zgodnie z wymaganiami użytkowników. GLPI posiada dostęp do modułów rozszerzeń, które pozwalają na realizację między innymi takich funkcjonalności jak: inwentaryzacja infrastruktury IT poprzez współpracę z OCS, budowanie portali dla zgłoszeń opartych na formularzach.

Niektóre funkcjonalności GLPI:

  • baza wiedzy
  • inwentaryzacja sprzętu IT oraz sprzętów biurowych, szablony inwentaryzacji
  • wypożyczanie sprzętu IT
  • spis materiałów zapasowych
  • automatyczne przypisanie sprzętu do danego działu / jednostki po adresie IP urządzenia
  • rejestr umów
  • moduł helpdesk

Możliwości GLPI można jeszcze bardziej poszerzyć, dzięki dodatkowym, gotowym wtyczkom. Można je również tworzyć samemu.